Söndags väder!

Det är typiskt söndagsväder. Det känns så tråkigt efter gårdagens kalasväder. Men jag ska vara tacksam för att det höll i sig igår!
Den här helgen har varigt en matlagningshelg! Det är roligt och betydligt roligare när man lagar till fler än sig själv. Min karl har blivit redigt bortskämd och det är han värd.
Gårdagen var trevlig i goda vänners tecken. Maten var kalas men jag tror efterrätten smällde högre.

Rosa marängerna, hemgjord chokladsås, hemgjord kolasås, vaniljglass och banan...

Matlagnings humöret fortsätter och nu står en lök och potatissoppa och småkokar på spisen.
Tärningar av rökt sidfläsk, timjan, vitlök, oregano, grönsaksfond, salt och peppar förgyller den och det
luktar underbart. Till denna ska jag njuta av varma mackor med riktigt god, vällagrad västerbotten ost. Mums!

När magen är fylls väntar en promenad med Jempa och kameran. Very nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0